함숙경

아내들이여

아빠와 함께 2019. 12. 22. 09:06
2019-12-21 17:51:16조회 : 24         
Wives! 아내들이여이름 : 함숙경 (IP:222.102.32.29)
title : Wives! 아내들이여
preacher : pastor Lee Geunho
text : Ephesians 5:22~24
date : 2019/12/15

22Wives, submit to your husbands as to the Lord. 아내들이여 자기 남편에게 복종하기를 주께 하듯 하라
23.For the husband is the head of the wife as Christ is the head of the church, his body, of which he is the Savior. 이는 남편이 아내의 머리됨이 그리스도께서 교회의 머리됨과 같음이니 그가 친히 몸의 구주시니라
24.Now as the church submits to Christ, so also wives should submit to their husbands in everything. 그러나 교회가 그리스도에게 하듯 아내들도 범사에 그 남편에게 복종 할지니라

SUMMARY

"Wives, submit to your husbands as to the Lord(Eph5:22)" and "A woman should learn in quietness and full submission. I do not permit a woman to teach or to have authority over a man; she must be silent(Tim 2:11-12)" is not simply an behavioral order for a wife or woman to obey her husband or a man entirely."아내들이여 자기 남편에게 복종하기를 주께 하듯 하라(엡5:22)”와 “여자는 일체 순종함으로 조용히 배우라 여자가 가르치는 것과 남자를 주관하는 것을 허락하지 아니하노니 오직 종용할지니라”(딤전 2:11-12)는 말씀은 단순이 아내 혹은 여성이 남편 혹은 남성에게 전적으로 복종하라고 하는 행위적인 명령이 아니다.

When we talk about these words, we read them from our perspective and notions of the world and try to apply them. But the Bible, as always, must be interpreted as Jesus Christ and his cross. All Scripture, whether the Old Testament or the New Testament, must be drawn to Christ, converged with Him, and unified in Him.인간은 이런 말씀을 대할 때 자신의 관점과 세상의 관념으로 읽어서 자신에게 적용시키려 든다. 그러나 성경은 언제나 그렇듯 예수 그리스도와 그분의 십자가로 해석되어져야 한다. 구약이든 신약이든 모든 성경은 그리스도께로 인도되어야 하고 그분께로 수렴되어야하며 그분 안에서 통일 되어야한다.

In other words, these orders are not a matter of ‘following or not’. Because the act of starting from man is worthless and meaningless to God whatever it is and is nothing but an excrement covering the cross of Jesus. Every effort to try to connect with God by his or her own obedience is evil and in vain. “"Meaningless! Meaningless!" says the Teacher. Utterly meaningless! Everything is meaningless. What does man gain from all his labor at which he toils under the sun(Eccl. 1: 2–3)?"다시 말하자면 이 명령들은 ‘순종하느냐 그렇지 않느냐’라고 하는 행위의 문제가 아니다. 왜냐하면 인간에 게서 출발된 행위는 그것이 무엇이든 하나님께는 무가치하고 무의미하며 주님의 십자가를 덮는 배설물에 불과하다. 자신의 복종행위로 하나님과의 연결을 시도하려는 모든 수고는 악하며 헛되다. “전도자가 가로되 헛되고 헛되며 헛되고 헛되니 모든 것이 헛되도다. 사람이 해 아래서 수고하는 모든 수고가 자기에게 무엇이 유익한고(전1:2~3).”

The apostle makes it clear today that he is introducing the mystery of Christ and the Church. “This is a profound mystery--but I am talking about Christ and the church(Eph 5:32).” Today's text illustrates the nature and source of submission to the Lord of the saints in marital relations. The attempt to draw this exhortation into a matter of work stems from the man's desire to highlight his value and meaning of existence by his work. It is that he still cannot give up on his deed and that he acknowledges his existence and expects himself to do so. This attitude, therefore, disproves that he is still lost, leaving from the life of God and the grace of Christ and the love of the Holy Spirit. 사도는 오늘 이 말씀을 그리스도와 교회에 대한 비밀을 소개하는 것임을 분명히 밝히고 있다. “이 비밀이 크도다 내가 그리스도와 교회에 대하여 말하노라(엡5장32).” 오늘 본문은 성도의 주님께 대한 복종의 성격과 원천을 부부관계로 조명한 것이다. 이 권고를 행위의 문제로 끌어들이려는 시도는 자기 행위로써 자신의 가치와 존재의미를 부각시키려는 인간의 욕심의 발로에서 나온 것이다. 이것은 그가 여전히 자기의 행위를 포기하지 못한다는 것과 자기의 존재를 인정하고 자신에게 기대하고 있다는 것이다. 그러므로 이런 태도는 그가 하나님의 생명과 그리스도의 은혜와 성령의 사랑에서 떠나있는 자며 여전히 잃어진 자임을 반증하는 것이다.

God keeps the distinction between men and women in the depraved man to reveal the gospel, the order of heaven and the nature of the covenant. "Now I want you to realize that the head of every man is Christ, and the head of the woman is man, and the head of Christ is God(1 Cor11:3)." 하나님께서 타락한 인간에게 남자와 여자라는 구별을 유지 시키시는 것은 예수 그리스도와 그분으로 말미암은 복음, 하늘의 질서와 언약의 성격을 드러내시기 위함이다. “각 남자의 머리는 그리스도요 여자의 머리는 남자요 그리스도의 머리는 하나님이시라(고전11:3)”

According to this statement, men and women, or husbands and wives, are a manifestation of the hidden heavenly order. This means that no value can be built on its own. Note not the gender of men and women, but the meaning of femininity and masculinity in the gospel. The division of men and women is maintained for the gospel and for fundamental order. In order to reveal this original order, it is rather appropriate for the woman to be free to speak in the church. The reason why a woman says she will obey the command to be silent in the church because she is biologically female is not because of her obedience to the original order, but because of her wicked intention to prioritize her dignity and pride. 이 말씀에 의하면 남자와 여자, 혹은 남편과 아내는 숨겨진 하늘의 질서의 표현형이다. 이것은 그 자체로 독자적인 가치가 탑재될 수 없다는 말이다. 남자와 여자라는 성에 주목할 것이 아니라 복음 안에서 여성성과 남성성이 의미하는 것에 주목해야한다. 복음 때문에 그리고 근원적인 이유 때문에 남녀의 구분이 유지되고 있다. 이 근원적 질서를 드러내기 위해서라면 오히려 여자는 교회에서 마음껏 설쳐대는 것이 마땅하다. 여성이 생물학적으로 여성이라는 이유로 교회에서 잠잠하겠다는 것은 그녀가 근원적 질서에 순종해서가 아니라 여성 본인의 체면과 자존심을 우선시 하는 사악한 의도 때문이다.

The gospel, on the other hand, reveals female obedience in the way that women kill themselves. The way a woman obeys her husband is by approaching him in such a way that she does not fear the situation of killing herself. That is the way she kills herself, the way she treats herself from being to none. She dies a woman, and she becomes someone's wife. This means that if a husband or a man is not a husband caused by "fundamental order," she becomes "a wife who does not obey the husband", thus she gets to submit to the circumstances in which she marries him. "To obey by being not obedient" is so absurd and ironic in the eyes of the world, and this is the secret of the gospel. 이와는 달리 복음은 여성의 순종을 여성이 자신을 죽이는 방식으로 드러낸다. 여자가 남편에게 복종하는 방식은 자신을 죽이는 상황을 두려워하지 않고 그 안으로 들어가는 식으로 남편에게 다가가는 것이다. 즉 자기가 자기를 죽이는 방식, 자신을 있음에서 없음으로 처리하는 방식이다. 여자로 죽어 누군가의 아내가 되는 것이다. 여기에는 자신의 남편이나 남자가 ‘근원적 질서’에서 유발된 남편이 아닌 경우에는 ‘남편에게 복종하지 않는 아내’로서 그 남편과 결혼하게 된 상황에 복종하는 아내가 된다는 것을 의미한다. “순종하지 않음으로써 순종하는 것”은 세상이 볼 때는 너무도 터무니없는 것이며 아이러니이며 이것은 복음의 비밀이다.

Another aspect of women that the gospel means is childbearing and sacrifice. one of the most difficult passages in the Bible is 1 Tim 2:15. “Notwithstanding she shall be saved in childbearing, if they continue in faith and charity and holiness with sobriety.” The archetype and reality of this childbearing woman, who makes sacrifice here is Immanuel, Jesus Christ, born of a virgin. All Scripture is to prove what Jesus Christ has done. Every answer is Jesus. Men or women, they are just a symptom of what Jesus did, a part and a piece of evidence. 복음이 의미하는 여성의 또 다른 측면은 ‘출산’과 ‘희생’이다. 성경에서 가장 난해한 구절 중의 하나가 딤전2:15절이다. “그러나 여자들이 만일 정절로써 믿음과 사랑과 거룩함에 거하면 그 해산함으로 구원을 얻으리라.” 여기서 출산하는 여성 곧 희생하는 여성의 원형이자 실체는 처녀에게서 출생한 임마누엘 곧 예수 그리스도이시다. 모든 성경은 예수님이 하신 일을 증명하기 위한 것이다. 모든 답은 그분이 갖고 계신다. 남자든 여자든 그들은 예수님이 하신 일의 하나의 증상일 뿐이고 하나의 부분이며 하나의 증거물일 뿐이다.

Jesus' childbearing is not like the parents' of this world. He gave birth to children who had not been here on earth by his death. They are the children of Jesus himself who gave birth by the Holy Spirit. They are strange creatures brought about by the strange death of God.예수님께서 그분의 자녀를 출산한다는 것은 이 세상의 부모가 자식 낳는 것과는 다르다. 예수님은 이 땅에는 없는 자식을 자신의 죽음으로 출산하시는 것이다. 그들은 예수님께서 성령으로 말미암아 친히 출산한 자식들이다. 그들은 하나님의 죽음이라는 그 생소한 죽음에 의해서 나온 낯선 생명인 것이다.

In today's text the apostle takes the saints to the place of wife, or woman. This woman was born of the death of Jesus on the cross and was not present in the world. This woman is a new human being who came out of her husband's death at the expense of him. Therefore, this woman yearns for her unknown husband and looks out into his world. This husband does not see his wife's faults and forgives her without asking for any wrongdoing. Everything is acceptable and free within the husband. His full love leads to spontaneous obedience from his wife.오늘 본문에서 사도는 성도들을 아내의 자리 곧 여자의 자리로 데려간다. 그녀는 예수님의 십자가 안에서 발생한 본래 이 세상에는 없었던 존재이다. 이 여자는 남편의 희생에 의해 남편의 죽음 속에서 나온 새로운 인류이다. 그러므로 이 여자는 미지의 남편을 그리워하며 미지의 남편의 세계를 내다본다. 이 남편은 아내의 허물을 보지 않으며 그 어떤 죄도 묻지 아니하며 용서한다. 그 남편 안에서는 모든 것이 용납되고 자유롭다. 그분의 완전한 사랑으로 인해 아내에게서는 자발적 순종이 터져나온다.

Therefore, the meaning of the apostle's exhortation in this text is this. “Wives, dear saints, show the true obedience of the church before Christ. Follow him and perish, and be a wife (the church) who bears witness only to Jesus Christ, your husband. ” 그러므로 오늘 본문의 사도의 권면의 의미는 이것이다. “아내된 성도들이여 너희는 교회가 그리스도 앞에서 보일 수 있는 진정한 복종의 모습을 보여라. 그분을 따라 너희는 망하고 너희의 남편이신 예수 그리스도만 증거 하는 아내(교회)가 되라.”

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